Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2012

Η ιστορία του Στέλιου -Εξετάσεις Γλώσσα Β'Γυμνασίου


Κείμενο 4 [Η ιστορία του Στέλιου]
Ο Στέλιος έχει 20% ικανότητα όρασης. Το 1992 τελείωσε το τμήμα Βιολογίας του Α.Π.Θ. Κατά τη διάρκεια των σπουδών του παρακολούθησε τα προσφερόμενα μαθήματα της Σχολής του σχετικά με τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές, κι έτσι ανέπτυξε ένα ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το αντικείμενο.
Έμαθε να χρησιμοποιεί τον υπολογιστή με τη βοήθεια του συστήματος Apollo, το οποίο είναι ένα είδος συνθεσάιζερ φωνής που διαβάζει οτιδήποτε εμφανίζεται στην οθόνη (menu, κείμενα), καθώς και μέσω μιας μπάρας προσαρμογής που μετατρέπει τους χαρακτήρες που εμφανίζονται στην οθόνη σε μορφή γραφής του αλφάβητου Braille.
Μετά την αποφοίτησή του, στην προσπάθειά του για ένταξη στην επαγγελματική ζωή, αντιμετώπισε κάποιες δυσκολίες. Έτσι, όταν πληροφορήθηκε για ένα σεμινάριο που συνδιοργάνωσε ο Δήμος Καλλιθέας, ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Τυφλών, ένα ιταλικό πανεπιστήμιο και μία μεγάλη εταιρεία στο χώρο της Πληροφορικής, με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σκέφτηκε ότι θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία γι' αυτόν να αποκτήσει περισσότερα εφόδια και προσόντα σχετικά με τους υπολογιστές. Μάλιστα, υπήρχε η δέσμευση ότι η συνεργαζόμενη εταιρεία θα προσλάμβανε δύο από τα άτομα που θα παρακολουθούσαν το σεμινάριο μετά τη λήξη του. Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου ειδικεύτηκε στις αρχές και τις γλώσσες προγραμματισμού.
εικόναΛόγω των ιδιαίτερων ικανοτήτων του, καθώς και του ζήλου, που επέδειξε όσο παρακολουθούσε το σεμινάριο, επιλέχθηκε και προσλήφθηκε από την εταιρεία μετά τη λήξη του σεμιναρίου. Σήμερα εξακολουθεί να εργάζεται εκεί, έχει πλήρως προσαρμοστεί στις συνθήκες εργασίας και αντιμετωπίζει με αισιοδοξία το μέλλον.
Ετοιμάζομαι για τη ζωή, ΣΕΠ Γ΄ Γυμνασίου, ΟΕΔΒ, 2003
ΑΣΚΗΣΕΙΣ

1α) Με ποιο τρόπο αντιμετώπισε ο Στέλιος τις δυσκολίες ένταξης στην επαγγελματική ζωή και τι τελικά πέτυχε; 
(1,5 μονάδες)

1β) Να δώσετε ένα άλλο τίτλο στο κείμενο ανάλογα με το περιεχόμενό του.
(1 μονάδα)

2. Να αφηγηθείτε σε μια παράγραφο την ιστορία του Στέλιου, οργανώνοντας την αφήγησή σας με άξονα την πορεία στο χρόνο που ακολούθησε ο Στέλιος μέχρι να αποκατασταθεί επαγγελματικά.
(2,5 μονάδες)

3α) Στις παρακάτω προτάσεις να εντοπίσετε τα αντικείμενα των υπογραμμισμένων ρημάτων:
1. Μετά την αποφοίτησή του αντιμετώπισε κάποιες δυσκολίες.
2. Σκέφτηκε ότι θα ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία γι'αυτόν να αποκτήσει περισσότερα εφόδια και προσόντα σχετικά με τους υπολογιστές.
3. Το σεμινάριο συνδιοργάνωσε ο Δήμος Καλλιθέας , ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος τυφλών, ένα ιταλικό πανεπιστήμιο και μια μεγάλη εταιρία.
(1 μονάδα)

3β) Να βρείτε το χρόνο και τη διάθεση των ρημάτων στις παρακάτω προτάσεις:

1. Με ιδιαίτερο ζήλο παρακολουθούσε το σεμινάριο.
2.Προσλήφθηκε από την εταιρεία μετά τη λήξη του σεμιναρίου.
3. Σήμερα έχει πλήρως προσαρμοστεί στις συνθήκες εργασίας.
4. Αντιμετωπίζει με αισιοδοξία το μέλλον.
5. Οι χαρακτήρες μετατρέπονται σε μορφή γραφής του αλφαβήτου Braille μέσω μιας μπάρας προσαρμογής.
(1,5 μονάδες)

4. Να αναλύσετε τις παρακάτω σύνθετες λέξεις σε α'και β'συνθετικό και να σχηματίσετε από το β'συνθετικό της καθεμίας μια νέα σύνθετη λέξη:

βιολογία, ευκαιρία, σύνδεσμος, ένταξη, προσπάθεια

Γ' ΠΑΡΑΓΩΓΗ ΛΟΓΟΥ

Με ποια κριτήρια πιστεύετε πως πρέπει οι νέοι να επιλέγουν το επάγγελμα που θα ακολουθήσουν; Σε ένα άρθρο που θα δημοσιευτεί στη σχολική εφημερίδα να αναπτύξετε τις απόψεις σας(περίπου δυο με τρεις παραγράφους)

(10 μονάδες) 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.