Τα βιογραφικά στοιχεία του συγγραφέα μπορείτε να τα δείτε εδώ
Επίσης δείτε κάποια στοιχεία για το έργο του εδώ
Το απόσπασμα του σχολικού βιβλίου προέρχεται από το βιβλίο του συγγραφέα " Η πόλη των ξένων στο νότο"
Αφόρμηση
Αν θα παρομοιάζαμε έναν άνθρωπο με λύκο, ποια χαρακτηριστικά του θα μας οδηγούσαν στο συγκεκριμένο ζώο;
1η ενότητα :1η παράγραφος: ο παγετός
προσωποποίηση : λειτουργία > ζωντάνια, παραστατικότητα
3η ενότητα: 4η + 5η παράγραφος: ένα μικρό τμήμα απομακρύνεται
Προσήμανση: τεχνική με την οποία ο συγγραφέας μας αφήνει να καταλάβουμε τι θα συμβεί στο τέλος
4η ενότητα: 6η + 7η παράγραφος: η καταδίωξη
Όσο προχωράμε τόσο γίνεται πιο σίγουρο το τέλος. Στόχος δεν είναι η έκπληξη αλλά η ένταση της αγωνίας
5η ενότητα: 8η + 9η παράγραφος : ο θάνατος του λύκου
Σύνθεση
Ερωτήσεις
Επίσης δείτε κάποια στοιχεία για το έργο του εδώ
Το απόσπασμα του σχολικού βιβλίου προέρχεται από το βιβλίο του συγγραφέα " Η πόλη των ξένων στο νότο"
Αφόρμηση
Αν θα παρομοιάζαμε έναν άνθρωπο με λύκο, ποια χαρακτηριστικά του θα μας οδηγούσαν στο συγκεκριμένο ζώο;
1η ενότητα :1η παράγραφος: ο παγετός
- ποιοι υφίστανται τις συνέπειες του παγετού;
- ποια ρήματα χρησιμοποιεί για τα βουνά και το φεγγάρι;
προσωποποίηση : λειτουργία > ζωντάνια, παραστατικότητα
- πότε αφηγείται και πότε περιγράφει; Η αφήγηση στηρίζεται στο ρήμα, η περιγραφή στο επίθετο
- που έχουμε περιγραφή και που αφήγηση στην πρώτη παράγραφο
- τι μας χρειάζεται η περιγραφή
- αντιθέσεις (άλλα ζώα – λύκοι, μέρα – νύχτα)
- εικόνες (εντοπίζουμε τις ακουστικές εικόνες του κειμένου που έχουν να κάνουν με το χαρακτηριστικό ήχο των λύκων)
- ποια πορεία ακολουθεί η ιστορία μας (άψυχα- ζώα – αγέλη λύκων)
- κλιμάκωση: ο συγγραφέας ακολουθεί μια τέτοια πορεία για να επικεντρωθεί τελικά στον ήρωά του.
3η ενότητα: 4η + 5η παράγραφος: ένα μικρό τμήμα απομακρύνεται
- κλιμάκωση (αγέλη λύκων – ένα τμήμα – τρεις λύκοι – ένας λύκος)
- αποτέλεσμα κλιμάκωσης: κλιμακώνει το ενδιαφέρον των αναγνωστών, κλιμακώνει την αγωνία, προοικονομεί το τέλος
- ο λύκος θα επιζήσει;
Προσήμανση: τεχνική με την οποία ο συγγραφέας μας αφήνει να καταλάβουμε τι θα συμβεί στο τέλος
- το τελευταίο κομμάτι της τέταρτης παραγράφου χωρίς να διαβάζουμε τη λέξη λύκος. Θα μπορούσε αυτό το απόσπασμα να αναφέρεται σε έναν άνθρωπο;
- στόχος του συγγραφέα να παρουσιάσει το λύκο σαν έναν δραπέτη πεινασμένο που κλέβει για να επιβιώσει.
4η ενότητα: 6η + 7η παράγραφος: η καταδίωξη
Όσο προχωράμε τόσο γίνεται πιο σίγουρο το τέλος. Στόχος δεν είναι η έκπληξη αλλά η ένταση της αγωνίας
- συγκρίνουμε τις παραγράφους της καταδίωξης με την 1η παράγραφο, που έχουμε μεγαλύτερες προτάσεις; (καταδίωξη: μικρές προτάσεις, κοφτός λόγος, αγωνία, ένταση)
- μορφή και περιεχόμενο πηγαίνουν μαζί
- το φεγγάρι αλλάζει χρώμα. Γιατί;
5η ενότητα: 8η + 9η παράγραφος : ο θάνατος του λύκου
- ποια στάση κρατούν οι άνθρωποι; Πόσο δικαιολογημένη είναι;
- Ποια στάση κρατά ο συγγραφέας; Δηλώνεται; Ο τρόπος που αντιμετωπίζει το λύκο σε όλο το αφήγημα, οι περιγραφές του, τα επίθετα που χρησιμοποιεί, το τέλος που δείχνει την αδιαφορία των κατοίκων , μας αφήνουν να καταλάβουμε την στάση του Έσσε.
Σύνθεση
- Ποια συναισθήματα μας άφησε η ιστορία του λύκου;
- Πώς ο συγγραφέας προσπάθησε να μας καθοδηγήσει;
Ερωτήσεις
- Ποιες φράσεις προσημαίνουν το θάνατο του λύκου;
- Βρείτε στη 5η παράγραφο τις περιγραφές και τη λειτουργία τους
- Γιατί ο σεβασμός των νεκρών αποτελεί στοιχείο πολιτισμού;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.